Brügge, Bernd (Prof. Dr.); Brüggemann-Klein, Anne (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
DAT 310d
Abstract:
In this dissertation a new teaching methodology for MOCCS (Massive On Campus Courses) is introduced which is based on AMATI (Another Massive Teaching Instrument) and MOCCA (Massive On Campus Course Architecture). AMATI is a software framework which increases interaction in large scale classrooms adapting different approaches from existing software solutions to create a one-to-one supervision experience. MOCCA describes a new teaching concept which provides the needed steps to adapt an existing Massive On Campus Course (MOCC) classroom setup towards an interactive virtual one-to-one teaching solution.
«
In this dissertation a new teaching methodology for MOCCS (Massive On Campus Courses) is introduced which is based on AMATI (Another Massive Teaching Instrument) and MOCCA (Massive On Campus Course Architecture). AMATI is a software framework which increases interaction in large scale classrooms adapting different approaches from existing software solutions to create a one-to-one supervision experience. MOCCA describes a new teaching concept which provides the needed steps to adapt an existing M...
»
Translated abstract:
In dieser Dissertation wird eine neue Lehrmethode die sogenannte virtuelle 1-1 Lehre für Massive On Campus Courses (MOCCS) vorgestellt, welche auf AMATI (Another Massive Teaching Instrument) und MOCCA (Massive On Campus Course Architecture) basiert. AMATI ist ein Software-Framework, das die Interaktion in großen Klassenräumen verbessert, indem verschiedene Ansätze aus vorhandenen Softwarelösungen kombiniert werden, um ein virtuelles 1-1 Kommunikationsverhältnis zwischen Lehrenden und Lernenden zu etablieren. MOCCA beschreibt ein neues Unterrichtskonzept, das die erforderlichen Schritte zur Anpassung eines vorhandenen MOCCS auf eine interaktive virtuelle 1 zu 1 Unterrichtslösung beschreibt.
«
In dieser Dissertation wird eine neue Lehrmethode die sogenannte virtuelle 1-1 Lehre für Massive On Campus Courses (MOCCS) vorgestellt, welche auf AMATI (Another Massive Teaching Instrument) und MOCCA (Massive On Campus Course Architecture) basiert. AMATI ist ein Software-Framework, das die Interaktion in großen Klassenräumen verbessert, indem verschiedene Ansätze aus vorhandenen Softwarelösungen kombiniert werden, um ein virtuelles 1-1 Kommunikationsverhältnis zwischen Lehrenden und Lernenden z...
»