Towards Immersive Telepresence: Stereoscopic 360-degree Vision in Realtime
Translated title:
Immersive Telepräsenz: Stereoskopische 360° Ansichten in Echtzeit
Author:
Aykut, Tamay
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Steinbach, Eckehard (Prof. Dr.)
Referee:
Steinbach, Eckehard (Prof. Dr.); Stechele, Walter (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
Telepresence, 3D Vision, 360-degree Video, Deep Learning
Translated keywords:
Telepresence, 3D Vision, 360-degree Video, Deep Learning
TUM classification:
DAT 760d
Abstract:
A server-/client-based telepresence setup is realized that allows human users to immersive themselves into a distant environment upon request. The mediation of omnidirectional visual information is a critical factor that has a sizable impact on the perceived quality-of-experience. Physically unavoidable delays cause a noticeable lag between head-motion and visual response. This work presents a realtime-capable camera system along with a novel delay-compensation paradigm that provides instant visual feedback for highly immersive telepresence.
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A server-/client-based telepresence setup is realized that allows human users to immersive themselves into a distant environment upon request. The mediation of omnidirectional visual information is a critical factor that has a sizable impact on the perceived quality-of-experience. Physically unavoidable delays cause a noticeable lag between head-motion and visual response. This work presents a realtime-capable camera system along with a novel delay-compensation paradigm that provides instant vis...
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Translated abstract:
Ein Server-/Client-basiertes Telepräsenz System wurde realisiert, um dem Nutzer eine hochqualitative Immersion in eine entfernte Umgebung zu ermöglichen. Der Transfer von visuellen Daten hat dabei einen gravierenden Einfluss auf den Immersionsgrad und die empfundene Präsenz. Unvermeidbare Latenzen zwischen dem Server- und Clientsystem führen zu einer spürbaren Verzögerung zwischen Kopfbewegung und optischer Resonanz. Diese Arbeit präsentiert ein echtzeitfähiges aktuiertes Zwei-Kamerasystem mit einem innovativen Algorithmus um die empfundene Latenz signifikant zu reduzieren.
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Ein Server-/Client-basiertes Telepräsenz System wurde realisiert, um dem Nutzer eine hochqualitative Immersion in eine entfernte Umgebung zu ermöglichen. Der Transfer von visuellen Daten hat dabei einen gravierenden Einfluss auf den Immersionsgrad und die empfundene Präsenz. Unvermeidbare Latenzen zwischen dem Server- und Clientsystem führen zu einer spürbaren Verzögerung zwischen Kopfbewegung und optischer Resonanz. Diese Arbeit präsentiert ein echtzeitfähiges aktuiertes Zwei-Kamerasystem mit e...
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