User: Guest  Login
Original title:
Navigating the creator economy: An investigation of content design strategies to enhance consumer engagement on social media
Translated title:
Navigieren in der Creator-Ökonomie: Eine Untersuchung von Strategien der Inhaltsgestaltung zur Steigerung des Verbraucherengagements in sozialen Medien
Author:
Brüns, Jasper David
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Institution:
Lehrstuhl für Digital Marketing (Prof. Meißner) (TUM Campus Heilbronn)
Advisor:
Meißner, Martin (Prof. Dr.)
Referee:
Meißner, Martin (Prof. Dr.); Oppewal, Harmen (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 800; WIR 543; DAT 758
Abstract:
This dissertation investigates how creators can refine their content strategies on social media to cultivate consumer relationships and generate sustainable revenues. It demonstrates approaches for posting engaging editorial and commercial content that builds, preserves, and capitalizes on social influence. The findings highlight the importance of fostering an authentic image, leveraging visual cues, and effectively navigating emerging technologies, platforms, and regulations in the creator econ...     »
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht, wie Creator ihre Strategien zur Inhaltsgestaltung in sozialen Medien verfeinern können, um Konsumentenbeziehungen aufzubauen und nachhaltige Einnahmen zu erzielen. Sie zeigt Ansätze zur Veröffentlichung ansprechender redaktioneller und kommerzieller Inhalte, die sozialen Einfluss generieren, erhalten und kapitalisieren. Die Ergebnisse unterstreichen die Bedeutung der Förderung eines authentischen Images, der Nutzung visueller Elemente und der effektiven Navigation...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1755512
Date of submission:
09.10.2024
Oral examination:
27.11.2024
File size:
666492 bytes
Pages:
64
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241127-1755512-1-4
Last change:
03.01.2025
 BibTeX