This work addresses the challenges of increasingly automated cars for driver-car interaction by leveraging concepts of augmented and mixed reality (AR/MR). Based on a specifically created MR driving simulator, it utilizes immersive simulations of anticipated AR-capable vehicular display devices. It presents and examines three novel augmentation-based interfaces for presently possible and future stages of driving automation. Driving experiments reveal positive effects on driver performance and workload, situation awareness, technology acceptance and user experience.
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This work addresses the challenges of increasingly automated cars for driver-car interaction by leveraging concepts of augmented and mixed reality (AR/MR). Based on a specifically created MR driving simulator, it utilizes immersive simulations of anticipated AR-capable vehicular display devices. It presents and examines three novel augmentation-based interfaces for presently possible and future stages of driving automation. Driving experiments reveal positive effects on driver performance and wo...
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Übersetzte Kurzfassung:
Diese Arbeit zeigt auf wie mithilfe augmentierter und gemischter Realität (AR/MR) Herausforderungen der Fahrer-Fahrzeug-Interaktion im zunehmend automatisierten Automobil begegnet werden kann. Auf Basis eines MR-Fahrsimulators werden immersive Simulationen zukünftiger AR-fähiger Anzeigegeräte ermöglicht. Diese Arbeit untersucht drei neuartige, auf Augmentierung basierende Schnittstellen für derzeitig und zukünftig realisierbare Stufen der Fahrautomatisierung. Anhand von Benutzerstudien in Form von Fahrversuchen werden positive Effekte für Fahrerleistung, Fahrerauslastung, Situationswahrnehmung, Technologieakzeptanz und User Experience aufgezeigt.
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Diese Arbeit zeigt auf wie mithilfe augmentierter und gemischter Realität (AR/MR) Herausforderungen der Fahrer-Fahrzeug-Interaktion im zunehmend automatisierten Automobil begegnet werden kann. Auf Basis eines MR-Fahrsimulators werden immersive Simulationen zukünftiger AR-fähiger Anzeigegeräte ermöglicht. Diese Arbeit untersucht drei neuartige, auf Augmentierung basierende Schnittstellen für derzeitig und zukünftig realisierbare Stufen der Fahrautomatisierung. Anhand von Benutzerstudien in Form v...
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