This PhD thesis studies haptic rendering algorithms that create the sense of touch in interactive virtual simulations with haptic feedback. New data structures and methods for achieving accurate collision and force computation of complex scenarios at 1 kHz are presented, based on the principles of the Voxelamp Pointshell algorithm. These methods are validated in the context of several realistic virtual simulations and robotics applications and, additionally, evaluated in user studies that reveal insights for better multimodal interactions.
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This PhD thesis studies haptic rendering algorithms that create the sense of touch in interactive virtual simulations with haptic feedback. New data structures and methods for achieving accurate collision and force computation of complex scenarios at 1 kHz are presented, based on the principles of the Voxelamp Pointshell algorithm. These methods are validated in the context of several realistic virtual simulations and robotics applications and, additionally, evaluated in user studies that reveal...
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Übersetzte Kurzfassung:
In dieser Doktorarbeit werden haptische Algorithmen untersucht, die in interaktiven virtuellen Simulationen mit haptischem Feedback den Tastsinn rendern. Es werden neue Datenstrukturen und Methoden vorgestellt, die, basierend auf den Prinzipien des Voxelamp Pointshell Algorithmus, eine genaue Kollisions- und Kraftberechnung von komplexen Szenarien in 1 kHz erzielen. Diese Methoden werden in mehreren realistischen virtuellen Simulationen und Robotikanwendungen validiert und mit Benutzerstudien evaluiert, die allgemeine Erkenntnisse für bessere multimodale Interaktionen liefern.
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In dieser Doktorarbeit werden haptische Algorithmen untersucht, die in interaktiven virtuellen Simulationen mit haptischem Feedback den Tastsinn rendern. Es werden neue Datenstrukturen und Methoden vorgestellt, die, basierend auf den Prinzipien des Voxelamp Pointshell Algorithmus, eine genaue Kollisions- und Kraftberechnung von komplexen Szenarien in 1 kHz erzielen. Diese Methoden werden in mehreren realistischen virtuellen Simulationen und Robotikanwendungen validiert und mit Benutzerstudien ev...
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