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Original title:
Data Fusion in Sporadic Connected Environments for Urban Traffic Control 
Translated title:
Datenfusion in Sporadischen Vernetzten Umgebungen für Urbane Verkehrssteuerungssysteme 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Busch, Fritz (Prof. Dr.) 
Referee:
Busch, Fritz (Prof. Dr.); Head, Larry (Prof., Ph.D.); Antoniou, Constantinos (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Connected vehicles, queue length estimation, traffic data fusion, extended Kalman filter, signal control 
Translated keywords:
Vernetzte Fahrzeuge, Zustandschätzung, Warteschlangenlänge, Verkehrsdatenfusion, extended Kalman filter, Verkehrssteurung 
TUM classification:
BAU 850; BAU 875 
Abstract:
Urban Traffic Control Systems are an essential part of Dynamic Traffic Management, and vital to the success of future Smart City concepts. In this thesis, a methodology that enables traffic data fusion of diverse measurements is presented. Overall, this dissertation sheds light on the potential benefits from enhancing limited measurements from connected vehicles, to contribute immediately to current Urban Traffic Control Systems. 
Translated abstract:
Urbane Verkehrssteuerungssysteme sind ein wesentlicher Bestandteil des dynamischen Verkehrsmanagements und entscheidend für den Erfolg zukünftiger Smart City-Konzepte. In dieser Arbeit wird ein Verfahren vorgestellt, das die Fusion verschiedener Messungen von Verkehrsdaten ermöglicht. Insgesamt beleuchtet diese Dissertation die potenziellen Vorteile der Verfeinerung begrenzter Messungen von vernetzten Fahrzeugen, um zu aktuellen urbanen Verkehrssteuerungssystemen beizutragen. 
Oral examination:
06.05.2021 
File size:
6743985 bytes 
Pages:
147 
Last change:
19.07.2021