Flexibility-Oriented Design Guidelines for Pedestrian Leg Impact on the Basis of a Low-Fidelity Vehicle Front-End Model
Translated title:
Flexibilitätsorientierte Gestaltungsrichtlinien für Fußgängerbeinaufprall auf Basis eines Low-Fidelity-Fahrzeugfrontmodells
Author:
Chiapedi, Stefano
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Belingardi, Giovanni (Prof.)
Language:
en
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
TUM classification:
BAU 005
Abstract:
Complex technical problems must be solved in the concept phases of the development process with an often incomplete or uncertain set of information. The recent introduction of the aPLI impactor for pedestrian protection represents an additional challenge in the design of the vehicle front-end. I propose a method to support the concept designers with guidelines that offer flexibility of design, while fulfilling the system requirements for pedestrian leg impact. The guidelines are based on a computationally-efficient front-end low fidelity model and represent, mathematically, multiple feasible axis-aligned boxes.
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Complex technical problems must be solved in the concept phases of the development process with an often incomplete or uncertain set of information. The recent introduction of the aPLI impactor for pedestrian protection represents an additional challenge in the design of the vehicle front-end. I propose a method to support the concept designers with guidelines that offer flexibility of design, while fulfilling the system requirements for pedestrian leg impact. The guidelines are based on a compu...
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Translated abstract:
Komplexe technische Probleme müssen in den Konzeptphasen des Entwicklungsprozesses mit einem oft unvollständigen oder unsicheren Informationsbestand gelöst werden. Die kürzlich Einführung des aPLI-Impaktors für den Fußgängerschutz stellt eine zusätzliche Herausforderung bei der Gestaltung der Fahrzeugfront dar. Ich schlage eine Methode vor, um die Konzeptdesigner mit Richtlinien zu unterstützen, die Flexibilität beim Design bieten und gleichzeitig die Systemanforderungen für den Beinaufprall von Fußgängern erfüllen. Die Richtlinien basieren auf einem recheneffizienten Low-Fidelity-Modell der Fahrzeugfront und entsprechen mathematisch mehreren zulässigen achsenorientierten Boxen.
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Komplexe technische Probleme müssen in den Konzeptphasen des Entwicklungsprozesses mit einem oft unvollständigen oder unsicheren Informationsbestand gelöst werden. Die kürzlich Einführung des aPLI-Impaktors für den Fußgängerschutz stellt eine zusätzliche Herausforderung bei der Gestaltung der Fahrzeugfront dar. Ich schlage eine Methode vor, um die Konzeptdesigner mit Richtlinien zu unterstützen, die Flexibilität beim Design bieten und gleichzeitig die Systemanforderungen für den Beinaufprall von...
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