User: Guest  Login
Original title:
Reaktive verteilte Verkehrslenkungsverfahren für MPLS-Weitverkehrsnetze
Translated title:
Reactive traffic engineering mechanisms in MPLS wide area networks
Author:
Butenweg, Stefan Paul
Year:
2004
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Eberspächer, Jörg (Prof. Dr.)
Referee:
Eberspächer, Jörg (Prof. Dr.); Färber, Georg (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
Reaktiv; Verkehrslenkung; MPLS; ratenbasiert; Simulation
Translated keywords:
Reactive; traffic; engineering; MPLS; rate-based; simulation
Abstract:
Um einen wirtschaftlichen Betrieb von IP-Netzen bei der zunehmenden Verkehrsdynamik sowie dem anhaltenden Wachstum des Datenvolumens zu ermöglichen, spielen lastabhängige Verkehrslenkungsverfahren in IP-Netzen eine immer wichtigere Rolle. Lastabhängige Verkehrslenkungsverfahren ermöglichen eine zeitlich flexible Anpassung der Verkehrslenkung im Netz zum Ausgleich von temporären lokalen Überlastsituationen. In den letzten Jahren lag der Fokus der Untersuchungen auf proaktiven Verkehrslenkungsverf...     »
Translated abstract:
With the increasing dynamic of the IP traffic and the growing data volume, adaptive traffic engineering in IP networks becomes more and more important. Adaptive traffic engineering mechanisms allow a flexible distribution of the incoming data traffic over the network resources to prevent temporary and local overload situations. In recent years the focus was on proactive traffic engineering mechanisms, which base on the knowledge of the total incoming traffic. The main disadvantage of the proacti...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=601580
Date of submission:
01.04.2004
Oral examination:
13.10.2004
File size:
1315626 bytes
Pages:
146
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2004101316077
Last change:
25.06.2007
 BibTeX