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Original title:
Asphaltschichten auf hydraulisch gebundenen Tragschichten
Original subtitle:
Untersuchungen zum Tragverhalten
Translated title:
Asphalt layers on cement treated base courses
Translated subtitle:
investigations to the bearing behaviour
Year:
2001
Document type:
Dissertation
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Advisor:
Leykauf, Günther (Prof. Dr.)
Referee:
Leykauf, Günther (Prof. Dr.); Kreuzinger, Heinrich (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Reflexionsrisse; HGT; Mischbauweise; Asphaltstraße; Verbund
Translated keywords:
reflective cracking; cement treated base course; asphalt pavement; adhesion
Controlled terms:
Straßenbau ; Tragschicht; Hydraulisches Bindemittel ; Fahrbahndecke; Asphalt ; Rissbildung; Tragverhalten
TUM classification:
BAU 838d
Abstract:
Der Einsatz von Asphaltdecken auf hydraulisch gebundenen Tragschichten ist aufgrund der Gefahr der Reflexionsrissbildung - insbesondere bei dünnen Asphaltüberdeckungen - wenig verbreitet. Durch eine theoretische Untersuchung mit der Methode der Finiten Elemente werden die Änderungen im Tragverhalten von Asphaltdecken auf ungerissener Tragschicht gegenüber denen auf gerissener HGT und die hierfür maßgebenden Parameter aufgezeigt. Es werden die Einflüsse des Verbundes zwischen Asphalt und HGT, des...    »
Translated abstract:
The use of cement treated base courses below asphalt layers is not very common due to the danger of reflective cracking especially with thin asphalt layers. In a theoretical investigation by a finite element model the differences in bearing behaviour of an asphalt pavement without and with notches (cracks) in the cement treated base course are shown. The effects of different asphalt layer thicknesses, of the adhesion between asphalt and cement treated base course, of notch (crack) spacing and of...    »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
Date of submission:
16.05.2001
Oral examination:
26.07.2001
File size:
9939155 bytes
Pages:
227
Last change:
04.06.2007
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