mediaTUM
Universitätsbibliothek
Technische Universität München
User: Guest
Login
de
en
mediaTUM Content
University Bibliography
Electronic Examination Papers
Open Access Publikationen
Research Data
TUM.University Press
Collections
Projects
Institutions
Research Centers
TUM Board of Management
Functional Units
Partnerschaftliche Einrichtungen
Center for Digital Technology and Management (CDTM)
fortiss
(1)
Zentrum für internationale Bildungsvergleichsstudien
(430)
PISA
(384)
Kurzberichte
(2)
Berichtsbände
(6)
Publikationen PISA-Arbeitsgruppe
(338)
2023
(5)
2022
(11)
2021
(23)
2020
(33)
2019
(42)
2018
(22)
2017
(40)
2016
(14)
2015
(6)
2014
(12)
2013
(10)
2012
(14)
2011
(13)
Abschlussarbeiten
(3)
Presseberichte
(26)
Schools
Service Facilities
TUM Institute for LifeLong Learning
Central Administration
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Partnerschaftliche Einrichtungen
Zentrum für internationale Bildungsvergleichsstudien
PISA
Publikationen PISA-Arbeitsgruppe
2022
10.3390/educsci12110775
Title:
What Matters for Boys Does Not Necessarily Matter for Girls: Gender-Specific Relations between Perceived Self-Determination, Engagement, and Performance in School Mathematics
Document type:
Zeitschriftenaufsatz
Author(s):
Hofer, Sarah Isabelle; Reinhold, Frank; Hulaj, Dilan; Koch, Marco; Heine, Jörg-Henrik
Journal title:
Education Sciences
Year:
2022
Journal volume:
12
Journal issue:
11
Pages contribution:
775
Fulltext / DOI:
doi:10.3390/educsci12110775
Publisher:
MDPI AG
E-ISSN:
2227-7102
Date of publication:
01.11.2022
BibTeX
Occurrences:
mediaTUM Gesamtbestand
Einrichtungen
Partnerschaftliche Einrichtungen
Zentrum für internationale Bildungsvergleichsstudien
PISA
Publikationen PISA-Arbeitsgruppe
2022