Grüninger, R., Specht, I., Schnotz, W. & Lewalter, D.Personale Bedingungen der Verarbeitung von fragilem Wissen in MuseenUnterrichtswissenschaft20134112-19
Grüninger, Rahel;Specht, Inga;Lewalter, Doris;Schnotz, WolfgangFragile knowledge and conflicting evidence: what effects do contiguity and personal characteristics of museum visitors have on their processing depth?European Journal of Psychology of Education2013292215-238
Noschka-Roos, A.; Lewalter, D.Lernort Museum – Tendenzen und BefundeSchwerpunktheft: Lebensräume und Lernorte. Hessische Blätter für Volksbildung2013243- 249
Noschka-Roos, A.; Lewalter, D.Lernen im Museum – theoretische Perspektiven und empirische BefundeZeitschrift für Erziehungswissenschaft2013163, Beilage Kulturelle und Ästhetische Bildung199-215
Noschka- Roos, A.; Lewalter, D.Lernen im Museum – theoretische Perspektiven und empirische BefundeZeitschrift für Erziehungswissenschaft, Sonderheft2013199-216
Grüninger, R.; Specht, I.; Schnotz, W.; Lewalter, D.Personale Bedingungen der Verarbeitung von fragilem Wissen in MuseenUnterrichtswissenschaft20132-19
Geyer, C.; Neubauer, K.; Lewalter, D.Public understanding of science via research areas in science museums: the evaluation of the EU project NanoToTouchKnowledge in Publics: Beyond Deficit, Engagement and TransferCambridge Scholars Publishing2013