Stürmer, Kathleen;Seidel, TinaAssessing Professional Vision in Teacher CandidatesZeitschrift für Psychologie2015223154-63
Seidel, Tina;Stürmer, Kathleen;Schäfer, Stefanie;Jahn, GloriaHow Preservice Teachers Perform in Teaching Events Regarding Generic Teaching and Learning ComponentsZeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie201547284-96
Pehmer, Ann-Kathrin;Gröschner, Alexander;Seidel, TinaHow teacher professional development regarding classroom dialogue affects students' higher-order learningTeaching and Teacher Education201547108-119
Pehmer, Ann-Kathrin;Gröschner, Alexander;Seidel, TinaFostering and scaffolding student engagement in productive classroom discourse: Teachers' practice changes and reflections in light of teacher professional developmentLearning, Culture and Social Interaction2015712-27
Linninger, Christina;Kunina-Habenicht, Olga;Emmenlauer, Simone;Dicke, Theresa;Schulze-Stocker, Franziska;Leutner, Detlev;Seidel, Tina;Terhart, Ewald;Kunter, MareikeAssessing Teachers’ Educational KnowledgeZeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie201547272-83
Kunter, Mareike;Seidel, Tina;Artelt, CordulaEditorialZeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie201547259-61
Kiemer, Katharina;Gröschner, Alexander;Pehmer, Ann-Kathrin;Seidel, TinaEffects of a classroom discourse intervention on teachers' practice and students' motivation to learn mathematics and scienceLearning and Instruction20153594-103
Huber, Sina A.;Häusler, Janina;Jurik, Verena;Seidel, TinaSelf-underestimating students in physics instruction: Development over a school year and its connection to internal learning processesLearning and Individual Differences20154383-91
Vogel, F.; Kollar, I.; Ufer, S.; Reichersdorfer, E.; Reiss, K.; Fischer, F.Fostering argumentation skills in mathematics with adaptable collaboration scripts: Only viable for good self-regulators?Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015, Volume 2. (pp. 576–580). Gothenburg, Sweden: The International Society of the Learning Sciences.2015
Schindler, C.; Bauer, J.; Strasser, A.; Schlomske-Bodenstein, N.; Seidel, T. Prenzel, M.Prüfungen als Indikator für Studienerfolg 62-77Handbuch Studienerfolg. Strategien und Maßnahmen: Wie Hochschulen Studierende erfolgreich zum Abschluss führenC. Berthold ; B. Jorzik ; V. Meyer-GuckelStifterverband für die Deutsche Wissenschaft2015