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Original title:
Energetische Modellierung und Echtzeitsimulation von elektrischen Fahrzeugantrieben
Translated title:
Energetic Modeling and Real Time Simulation of Electric Vehicle Drives
Author:
Thanheiser, Andreas Bernd
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Kennel, Ralph (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik
TUM classification:
ELT 830d
Abstract:
In dieser Arbeit wird eine Methode entwickelt, die das energetische Verhalten eines elektrischen Antriebs bereits zu einem frühen Zeitpunkt der Entwicklung hinreichend genau beschreiben kann. Die Grundlage stellt die getrennte Betrachtung des idealen Verhaltens von den Verlusten dar. Die Berechnung der beiden Komponenten erfolgt über Skalierung ausgehend von einem bekannten Betriebspunkt. Zur Validierung wurde ein echtzeitfähiges Umweltmodell mit der realen Maschine auf dem Prüfstand gekoppelt u...     »
Translated abstract:
In this work a method capable of describing the energetic behaviour of an electric drive in an early stage of development is proposed. It is based on the separated examination of the ideal behaviour and the losses. The calculation of both components is done by scaling based on one known operating point. The validation is done by coupling the real machine on the test bench with a real time capable environment model. The results are then compared with the simulation output.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1129482
Date of submission:
05.02.2013
Oral examination:
16.11.2015
File size:
2040128 bytes
Pages:
127
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151116-1129482-1-8
Last change:
10.12.2015
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