User: Guest  Login
Original title:
Acquisitions in the Information and Communication Technology Industry—Buyer Capabilities, Technology Hype, and Target Maturity
Translated title:
Akquisitionen in der Informations- und Kommunikationstechnologie—Fähigkeiten der Käufer, Technologiehype und Reifegrad der Akquisitionsziele
Author:
Hlavka, Tobias Benedict
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Henkel, Joachim (Prof. Dr.)
Referee:
Henkel, Joachim (Prof. Dr.); Hutzschenreuter, Thomas (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Technology Hype, Acquisitions, Target Maturity
Translated keywords:
Technologiehype, Hype, Akquisitionen, Reifegrad Akquisitionsziele
TUM classification:
WIR 620d
Abstract:
This thesis extends the understanding around target maturity in company acquisitions in the information and communication technology (ICT) industry. I show that (1) more acquisition experience of a buyer is associated with younger targets (2) technology hypes around a target technology domain are directly and indirectly via moderation effects associated with younger targets (3) there are acquisition patterns beyond 1:1 acquisitions in larger acquisition chains which characterize two distinct buy...     »
Translated abstract:
Diese Dissertation erweitert das Verständnis über den Reifegrad von Akquisitionszielen bei Firmenkäufen in der Informations- und Kommunikationstechnologie (IKT). Ich zeige, dass (1) mehr Akquisitionserfahrung der Käufer mit jüngeren Akquisitionszielen verbunden ist (2) Technologiehypes rund um die Zielfirmen direkt und über die Moderation von Käuferfähigkeiten mit dem Kauf jüngerer Firmen zusammenhängt (3) es über dyadische Akquisitionen heraus Muster in Akquisitionsnetzwerken gibt, die zwei ver...     »
ISBN:
978-3-7485-8391-2
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1488885
Date of submission:
12.06.2019
Oral examination:
02.08.2019
Last change:
17.09.2019
 BibTeX