Benutzer: Gast  Login
Titel:

Interactive Web Apps for Visualizations in Engineering Education

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Greim, A.; Taddei, F.; Aumann, Q.; Müller, G.
Seitenangaben Beitrag:
807-814
Abstract:
The diversification of media in teaching has a large impact on the quality and the outcome of university courses. In particular, we focus on the positive effects of interactive visualization during the learning process. Depicting numbers in a graphical form has always been a crucial way to understand and explain the underlying physical phenomena. Making the graphics interactive brings the understanding to a higher level. Moreover, interactive visualizations of data, numbers, equations etc. help...     »
Dewey-Dezimalklassifikation:
370 Bildung und Erziehung
Herausgeber:
SEFI - Sodiété Européenne pour la Formation des Ingénieurs, Brussels, Belgium
Kongress- / Buchtitel:
Proceedings of the 46th SEFI Annual Conference 2018
Ausrichter der Konferenz:
Danish Technical University
Datum der Konferenz:
17-21 September 2018
Jahr:
2018
Nachgewiesen in:
Scopus
E-ISBN:
978-2-87352-016-8
Reviewed:
ja
Sprache:
en
Erscheinungsform:
WWW
WWW:
https://www.sefi.be/conference/copenhagen2018/
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Baumechanik, Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
 BibTeX