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Original title:
Modeling of Take-Over Performance in Highly Automated Vehicle Guidance
Translated title:
Modellierung der Übernahmeleistung in hochautomatisierter Fahrzeugführung
Author:
Gold, Christian Günter
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Peus, Claudia (Prof. Dr.); Happee, Riender (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Automated Driving, Take-Over, Performance, Regression, Autonomous Driving
Translated keywords:
Automatisiertes Fahren, Übernahme, Leistung, Regression, Autonomes Fahren
TUM classification:
TEC 900d
Abstract:
Withdrawing the driving task from automated vehicle guidance at system limits is a key safety and controllability aspect of future highly automated vehicles. Based on a series of driving simulator studies, major factors that influence driver’s performance in take-over scenarios are identified and a validated, quantitative modeling approach for temporal and qualitative aspects of the take-over is proposed.
Translated abstract:
Das Übernehmen der Fahraufgabe an Systemgrenzen automatisierter Fahrzeugführung ist ein entscheidender Sicherheits- und Kontrollierbarkeitsaspekt zukünftiger, hochautomatisierter Fahrzeuge. Basierend auf einer Serie von Fahrsimulationsstudien werden die Haupteinflussfaktoren auf die Fahrerleistung in Übernahmesituationen identifiziert und ein validierter, quantitativer Modellierungsansatz zeitlicher und qualitativer Aspekte der Übernahme vorgestellt.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1296132
Date of submission:
31.03.2016
Oral examination:
24.11.2016
File size:
6195642 bytes
Pages:
187
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161124-1296132-1-6
Last change:
15.12.2016
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