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Original title:
Durchgängige Trassen- und Brückenplanung auf Basis eines integrierten parametrischen 3D-Infrastrukturbauwerksmodells
Translated title:
Integrated road and bridge planning based on a holistic parametric 3D infrastructure model
Author:
Ji, Yang
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Borrmann, André (Prof. Dr.)
Referee:
Borrmann, André (Prof. Dr.); Schlichter, Johann (Prof. Dr.); Euringer, Thomas (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Abstract:
Im Rahmen dieser Arbeit wurde eine neue Methodik für die modellbasierte Abwicklung von Straßen- und Brückenbauprojekten entwickelt. Diese Methodik umfasst die Schaffung eines integrierten parametrischen Infrastrukturbauwerksmodells und die durchgängige Nutzung dieses Models von der Planung- bis hin zur Ausführungsphase eines Infrastrukturbauprojekts. Die Arbeit schließt mit einem umfassenden Anwendungsbeispiel ab, welches die Vorteile der Modell-basierten Methodik demonstriert.
Translated abstract:
In this thesis, a new methodology for model-based planning of infrastructure buildings with focus on roads and bridges is presented. The methodology involves the creation and the continuous use of an integrated parametric 3D infrastructure model from the early design phase until the realization of infrastructure construction projects. The developed solution concept is implemented and validated by means of a real-world construction project.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1224662
Date of submission:
17.07.2014
Oral examination:
31.10.2014
File size:
5889279 bytes
Pages:
161
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20141031-1224662-0-3
Last change:
15.01.2015
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