User: Guest  Login
Original title:
Access versus Ownership: Consumers’ Reactions to an Alternative Consumption Mode
Translated title:
Mieten versus kaufen: Konsumentenreaktionen auf eine alternative Konsumform
Author:
Baumeister, Christoph Kai
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.); Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Access, Ownership, Consumer Behavior
Translated keywords:
Mieten, Kaufen, Konsumentenverhalten
Abstract:
Accessing products instead of owning them is becoming increasingly popular. However, most marketing knowledge cannot simply be transferred to access. This dissertation investigates what perceptions cause consumers to prefer either consumption mode and how a company should ideally market a new access offer. Results show functional and monetary perceptions to be most important for consumers’ attitude towards consumption modes. Furthermore, product brands are only partly important in access offers...     »
Translated abstract:
Produkte zu mieten statt zu kaufen wird immer populärer, ist aber weitestgehend unerforscht. Diese Dissertation untersucht welche Wahrnehmungen dazu führen, dass Konsumenten eine der beiden Konsumformen bevorzugen und wie ein Unternehmen ein neues Mietangebot vermarkten sollte. Im Ergebnis sind funktionale und monetäre Wahrnehmungen am wichtigsten um die Einstellung der Konsumenten vorherzusagen. Zudem ist die Produktmarke bei Mietangeboten nur teilweise wichtig und Kunden reagieren anders als N...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1184401
Date of submission:
17.12.2013
Oral examination:
27.02.2014
File size:
5221348 bytes
Pages:
270
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140227-1184401-0-0
Last change:
27.02.2015
 BibTeX