Masterarbeit
Moritz Ebert
Title:
Causal Structure Learning for Renewable Energy Time Series Data
Learning the causal structures behind the phenomena we observe plays an important role in all areas of science. Typically, controlled experiments are used to discover causal relationships of variables in the underlying complex system. However, in many cases, this is not possible because the experiments are infeasible, too expensive, or unethical. The increase in computational power as well as the steadily growing amount of data has therefore led to a rise in interest in using observational data...     »
Das Erlernen von kausalen Strukturen hinter den von uns beobachteten Phänomenen spielt in allen Bereichen der Wissenschaft eine wichtige Rolle. Um die kausalen Beziehungen zwischen Variablen in dem zugrundeliegenden komplexen System zu verstehen, werden typischerweise kontrollierte Experimente verwendet. In vielen Fällen ist dies jedoch nicht möglich, da die Experimente nicht durchführbar, zu teuer oder unethisch sind. Der Anstieg an verfügbarer Rechenleistung sowie die stetig wachsende Menge an...     »
Subject:
MAT Mathematik