User: Guest  Login
Speck, Max
Title:
Portfolio Optimization with Parameter Uncertainty under a GARCH Model
This thesis addresses uncertainty in an Affine GARCH model within portfolio decisions via Bayesian learning. Given the abundant evidence of uncertainty in estimating expected return, we focus our analyses on the single parameter driving expected returns. After deriving an uncertainty-implied GARCH model, we investigate how this model affects solutions in a dynamic portfolio optimization problem. We consider an investor with constant relative risk aversion (CRRA) utility who wants to maximize the...     »
Translated abstract:
Diese Arbeit befasst sich mit der Unsicherheit in einem affinen GARCHModell im Rahmen von Portfolioentscheidungen durch Bayes’sches Lernen. Angesichts der zahl-reichen Belege für die Unsicherheit bei der Schätzung der erwarteten Rendite konzentrieren wir uns bei unseren Analysen auf den einzigen Parameter, der die erwarteten Renditen bestimmt. Nach der Ableitung eines GARCH-Modells, das Unsicherheit beinhaltet, untersuchen wir, wie dieses Modell Lösungen in einem dynamischen Portfolio-Optimier...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Rudi Zagst