Masterarbeit
Author(s):
Mazutskii, Iurii
Title:
Hedging and optimizing Energy Portfolio, given evolution of risk exposure with energy transition and geographical location
Energy markets have undergone significant evolution and change over time, shaped by various aspects, such as geopolitical tensions, pandemics, and the ongoing global energy transition. This transformation presents a critical challenge for portfolio optimization, making it essential to understand how market changes affect investment and hedging strategies in these commodities. Using Bloomberg data for the period from August 17th, 2012 to August 11th, 2023, the thesis investigates the shifting wei...     »
Die Energiemärkte haben sich im Laufe der Zeit erheblich weiterentwickelt und verändert. Sie wurden durch verschiedene Aspekte wie geopolitische Spannungen, Pandemien und die laufende globale Energiewende geprägt. Dieser Wandel stellt eine entscheidende Herausforderung für die Portfolio-Optimierung dar. Daher ist es wichtig zu verstehen, wie sich Marktveränderungen auf Investitions- und Absicherungsstrategien für diese Rohstoffe auswirken. Anhand von Bloomberg-Daten für den Zeitraum vom 17. Augu...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Rudi Zagst & Prof. Dr. Svetlana Ikonnikova