Masterarbeit
Ben Ali, Leandro Sami
Titel:
Robust Portfolio Optimization for Small and Medium Sized Banks
The primary aim of this thesis is to create a robust portfolio optimization model for MSG for banking ag, targeted towards small and medium-sized Banks. We start with the standard Markowitz Optimization theory, which has some drawbacks, including its heavy reliance on return estimators such as the empirical mean return, and the potential inadequacy of using standard deviation as a risk measure. Our goal is to integrate alternative models, creating a hybrid solution that builds upon Markowitz's f...     »
übersetzter Abstract:
Das Hauptziel dieser Arbeit ist es, ein robustes Portfolio-Optimierungsmodell für MSG for banking ag zu entwickeln, das sich an kleine und mittelgroße Banken richtet. Wir beginnen mit der klassischen Markowitz-Optimierungstheorie, die einige Nachteile aufweist. Ein Nachteil ist ihre starke Abhängigkeit von Schätzern wie die Rendite Schätzer wie z. B. der empirische Mittelwert und die inadäquate Verwendung der Standardabweichung als Risikomaß für Banken. Unser Ziel ist es, alternative Modelle zu...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Rudi Zagst