Masterarbeit
Author(s):
Herrera, Elvia
Title:
Cyber risk as a challenge to classical actuarial methods
This master thesis provides an actuarial analysis of cyber risk, a relatively new risk type that emerges from the use of technology. The first chapter gives a qualitative introduction to cyber risk and cyber insurance, showcasing the main singular characteristics of this risk and the challenges for insurers entering the cyber insurance market. The second part of this thesis consists of a discussion of the pros and cons regarding the use of different classical actuarial and economical models for...     »
Diese Masterarbeit präsentiert eine aktuarielle Analyse von Cyberrisiken, einer durch die Nutzung von Technologie neu entstandenen Risikoart. Das erste Kapitel beinhaltet eine qualitative Einführung zu Cyberrisiken und dessen Versicherung. Hierbei werden die wichtigsten Merkmale dieser Risikoart und die Herausforderungen für Versicherer, welche in den Cyber-Versicherungsmarkt eintreten wollen, aufgezeigt. Im zweiten Kapitel werden die Vor- und Nachteile der Anwendung klassischer versicherungsmat...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Matthias Scherer