Masterarbeit
Srivastava, Manya
Title:
Modelling Recovery Rates for Real Estate Industry in Europe
Modelling recovery rates is an essential tool for credit risk management. The aim of this thesis is to perform a comprehensive comparative analysis of various statistical models for predicting recovery rates of defaulted loans, of the real estate industry, in Europe. We use data from Global Credit Data, a non-profit association owned by 50+ member banks. The models under consideration range from traditional approaches to more advanced models. Specifically, these include linear regression, quan...     »
Die Modellierung von Rückzahlungsraten ist ein wichtiges Instrument für das Kreditrisikomanagement. Ziel dieser Arbeit ist es, eine umfassende vergleichende Analyse verschiedener statistischer Modelle zur Vorhersage der Rückzahlungsraten von ausgefallenen Krediten in der Immobilienbranche in Europa durchzuführen. Wir verwenden Daten von Global Credit Data, einer gemeinnützigen Vereinigung im Besitz von 50+ Mitgliedsbanken. Die untersuchten Modelle reichen von traditionellen Ansätzen bis hin zu f...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Rudi Zagst