Bachelorarbeit
Haug, Konstantin
Titel:
Semiparametric Proportional Hazards Regression with Time Independent Covariates
Survival analysis deals with the statistical analysis of the time point when a specific event occurs. This event can be a person’s death, an engine failure, or the moment a person leaves a shopping mall after entering. In many applications, the probability of survival is influenced by one or more confounding factors, also called covariates. In medical applications, this could be the age, gender, blood levels, or medical record of a person. The proportional hazards model is one of the most f...     »
übersetzter Abstract:
Die Überlebenszeitanalyse behandelt die statistische Analyse des Zeitpunktes, zu dem ein gewisses Ereignis eintrifft. Dieses Ereignis kann der Tod einer Person, das Ausfallen eines Motors oder auch der Moment des Verlassens eines Geschäftes nach Eintritt sein. In vielen Anwendungen wird die Wahrscheinlichkeit des Überlebens durch verschiedenste Faktoren, welche als Kovariate bezeichnet werden, beeinflusst. In der Medizin könnte dies das Alter, der Blutspiegel oder die Krankenakte einer Person s...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Aleksey Min