Original title:
Faculty/School:
TUM School of Computation, Information and Technology
Advisor:
Navab, Nassir (Prof. Dr.)
Referee:
Navab, Nassir (Prof. Dr.); Fuchs, Henry (Prof.); Roth, Daniel (Prof. Dr.)
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
Telepresence; Augmented Reality; Virtual Reality; Evaluation; Medicine; Collaboration
Translated keywords:
Telepräsenz; Augmented Reality; Virtual Reality; Evaluation; Medizin; Kollaboration
TUM classification:
MED 230; DAT 760
Telepresence bears immeasurable value for medical consultation as it allows doctors to aid in operations from anywhere and allows digital systems to aid them in the consultation through 3D annotations or tools for enabling enhanced interaction with the remote environment. This dissertation presents the work on Magnoramas, Duplicated Reality, and Projective Bisector mirrors in enhancing interaction and perception within an immersive teleconsultation system utilizing Virtual and Augmented Reality.
Telepräsenz ist von unschätzbarem Wert für die medizinische Konsultation, da sie Ärzten ermöglicht, von jedem Ort aus bei Operationen beizuwohnen. Gleichzeitig können die Ärzte durch digitale Werkzeuge und 3D-Annotationen für eine verbesserte Interaktion unterstützt werden. Diese Dissertation stellt die Arbeit an Magnoramas, Duplicated Reality und Projective Bisector Mirrors zur Verbesserung der Interaktion und Wahrnehmung innerhalb einer Telekonsultation mit Virtual und Augmented Reality vor.
Date of submission:
25.04.2023