Masterarbeit
Govindarajan, Ramsundar
Titel:
A Generalized Framework for Applications of DDPG in Portfolio Optimization
In this thesis, we begin by stating the portfolio optimization problem and some of the traditional approaches used for solving it. We also mention a previous work in Reinforcement Learning (RL) and state our own project outline on how we are going to expand the work. We then start off with a short primer on RL and in particular look at an "Actor-Critic" technique called Deep Determinisitic Policy Gradients (DDPG), which can be used to maximize rewards in a continuous setting. We state our experi...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Arbeit beginnen wir damit, das Portfoliooptimierungsproblem und einige der traditionellen Ansätze zu seiner Lösung aufzuzeigen. Wir erwähnen auch eine frühere Arbeit in Reinforcement Learning (RL) und legen unsere eigene Projektskizze dar, wie wir die Arbeit erweitern werden. Wir beginnen dann mit einer kurzen Einführung in RL und betrachten insbesondere eine „Actor-Critic“-Technik namens Deep Deterministic Policy Gradients (DDPG), die verwendet werden kann, um Belohnungen in einer kon...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Martin Bichler & Prof. Dr. Rudi Zagst