Bachelorarbeit
Fernandez Carvalho, Diego
Titel:
Hypothesis Testing in Survival Analysis
The only certainty in a human being’s life is death. From a mathematical point of view, it is thus much more interesting to study the time it takes for someone to die, rather than the death itself. Survival analysis is a branch of statistics widely used in various fields, including medicine, economics, and engineering, to analyze time-to-event data. With it we can not only study deaths, but also other events of interest, e.g. machine-failures or debt-defaults. This bachelor thesis presents a...     »
übersetzter Abstract:
Die einzige Gewissheit im Leben eines Menschen ist der Tod. Daher ist es aus mathematischer Sicht viel interessanter, die Zeit bis zum Tod zu untersuchen, als den Tod selbst. Die Überlebenszeitanalyse ist ein Bereich der Statistik, der in verschiedenen Gebieten wie Medizin, Wirtschaft und Ingenieurwesen zur Analyse von Ereigniszeiten verwendet wird. Damit können wir nicht nur Todesf¨alle untersuchen, sondern auch andere interessante Ereignisse wie Maschinen- oder Schuldenausfälle. Diese Bachelo...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Aleksey Min