User: Guest  Login
Original title:
Development of a Multi-Criteria Optimization Model Based on Floating Truck Data for Individual Truck Parking Recommendations
Translated title:
Entwicklung eines multikriteriellen Optimierungsmodells auf Basis von Floating Truck Daten für individuelle Lkw-Parkempfehlungen
Author:
Gutmann, Sebastian Alexander Benedikt
Year:
Document type:
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Bogenberger, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bogenberger, Klaus (Prof. Dr.); Geistefeldt, Justin (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Truck Parking Recommendations; Multi-Criteria Optimization; Traffic Simulation
Translated keywords:
Lkw-Parkempfehungen; Multikriterielle Optimierung; Verkehrssimulation
TUM classification:
BAU 850; BAU 875
This thesis proposes a novel Truck Optimization Parking System, which provides truck-specific parking recommendations. Parking demand and supply are optimally matched by balancing the interests of truck drivers and road authorities. The proposed system is evaluated with a large-scale microscopic traffic simulation, which was calibrated and validated with real data. The results of this thesis simplify the parking search for drivers and improve the utilization of the parking infrastructure.
Translated abstract:
In der Arbeit wird ein Truck Optimization Parking System entwickelt, welches Lkw-feine Stellplatzempfehlungen bereitstellt. Parknachfrage und -angebot werden optimal aufeinander abgestimmt, indem die Interessen von Fahrenden und Straßenverkehrsbehörden berücksichtigt werden. Das System wird mit einer mikroskopischen Verkehrssimulation basierend auf Realdaten evaluiert. Die Ergebnisse der Arbeit vereinfachen die Parkplatzsuche für Lkw-Fahrende und verbessern die Auslastung der Parkinfrastruktur.
Date of submission:
27.06.2022