Development of a Multi-Criteria Optimization Model Based on Floating Truck Data for Individual Truck Parking Recommendations
Entwicklung eines multikriteriellen Optimierungsmodells auf Basis von Floating Truck Daten für individuelle Lkw-Parkempfehlungen
Gutmann, Sebastian Alexander Benedikt
TUM School of Engineering and Design
Bogenberger, Klaus (Prof. Dr.)
Bogenberger, Klaus (Prof. Dr.); Geistefeldt, Justin (Prof. Dr.)
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Truck Parking Recommendations; Multi-Criteria Optimization; Traffic Simulation
Lkw-Parkempfehungen; Multikriterielle Optimierung; Verkehrssimulation
BAU 850; BAU 875
This thesis proposes a novel Truck Optimization Parking System, which provides truck-specific parking recommendations. Parking demand and supply are optimally matched by balancing the interests of truck drivers and road authorities. The proposed system is evaluated with a large-scale microscopic traffic simulation, which was calibrated and validated with real data. The results of this thesis simplify the parking search for drivers and improve the utilization of the parking infrastructure.
In der Arbeit wird ein Truck Optimization Parking System entwickelt, welches Lkw-feine Stellplatzempfehlungen bereitstellt. Parknachfrage und -angebot werden optimal aufeinander abgestimmt, indem die Interessen von Fahrenden und Straßenverkehrsbehörden berücksichtigt werden. Das System wird mit einer mikroskopischen Verkehrssimulation basierend auf Realdaten evaluiert. Die Ergebnisse der Arbeit vereinfachen die Parkplatzsuche für Lkw-Fahrende und verbessern die Auslastung der Parkinfrastruktur.
27.06.2022
13.12.2022