Bachelorarbeit
Autor(en):
Wolf, Joshua
Titel:
Multi-country comparison of parametric hazard functions for the analysis of human mortality
This thesis compares different parametric hazard functions, which are fitted to the survival data of Japan, Norway and the US. It begins by discussing the special characteristics of actuarial mortality modelling. The concepts of left-truncation and right-censoring, which are common features of the data collected at insurance companies, are explained. This is followed by the introduction of mortality ratios, which can be used to compare mortality at different ages. By comparing the initial ratio...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Arbeit werden verschiedene parametrische Hazard-Funktionen verglichen. Um die Sterblichkeit in Japan, Norwegen und den USA zu beschreiben, werden die Hazard- Funktionen mit Hilfe der Mortalitätsdaten der jeweiligen Länder und Maximum Likelihood geschätzt. Zunächst werden die besonderen Merkmale der versicherungsmathematischen Sterblichkeitsmodellierung erörtert. Es wird erklärt, was es bedeutet, wenn Daten links abgeschnitten bzw. rechts zensiert sind und warum dies typischerweise der...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Aleksey Min