Masterarbeit
Devresse, Bastian
Titel:
Enhanced Path Following Methods applied to 3D Trusses
In the course of this thesis, a lightweight solver for geometrically nonlinear truss problems in the field of nonlinear finite elements was extended to include more extensive path follow- ing techniques, addressing some of the main problems in path following. A benchmark of truss models was established to evaluate extensions applied to the program. The Newton- Raphson solver was edited to include a damping line search procedure to its first corrector iteration, leading to a more robust solv...     »
übersetzter Abstract:
Im Laufe dieser Arbeit wurde ein Programm zum Lösen von geometrisch nichtlinearen Trag- werksproblemen mit der Finite-Elemente-Methode erweitert. Die Erweiterungen des Pro- gramms addresssierten grundlegende Probleme der Pfadverfolgungsstrategien. Benchmark- Tests in Form von nichtlinearen Tragwerksproblemen wurden eingeführt, um die eingeführten Erweiterungen am Programm bewerten zu können. Die Newton-Raphson Methode zur Null- stellenberechnung wurde durch ein dämpfendes Liniensuchverfahre...     »
Bletzinger, K.-U.
Hochschule / Universität: