Bachelorarbeit
Vu, Eileen
Titel:
Introduction in Non-Life Insurance Pricing
The major objective of this thesis is to introduce the reader to non-life insurance pricing. This sub-area of non-life insurance focuses on predicting the claim amounts which are likely to be reported to the insurance company. This thesis first discusses important terminology and demonstrates the importance of insurance pricing on the basis of George Akerlof’s theory of adverse selection [Ake70]. In a second part, the thesis introduces the model assumptions of non-life insurance pricing by a...     »
übersetzter Abstract:
Das Ziel der vorliegenden Bachelorarbeit ist es den Leser in die Preisfindung von Scha- densversicherungen einzuführen. Dieser Teilbereich der Schadensversicherungsmathema- tik behandelt die Vorhersage von Versicherungsschäden, die voraussichtlich gemeldet wer- den. Im ersten Teil der Arbeit werden zunächst wichtige Fachausdrücke eingeführt und die Wichtigkeit der Preisfindung anhand George Akerlof’s Theorie der Adversen Selek- tion [Ake70] nahegelegt. Anschließend werden Annahmen zu dem Prei...     »
Aufgabensteller:
PD Dr. Aleksey Min