Masterarbeit
Autor(en):
Flores Flores, Rodrigo
Titel:
Implementing and Testing the Augmented Lagrange Multiplier Method in the Open-Source Framework Kratos
The ALM (Augmented Lagrange Multiplier) method is a member of the SUMT (Sequential Unconstrained Minimization Techniques) for solving optimization problems where the objective function is subject to multiple constraints. The ALM transforms a constraint problem into an unconstrained problem so that methods such as the Steepest Descent, Quasi-Newton Methods, or Newton�s Method can be applied to solve the newly formed problem. In this work, three modifications of the penalty methods are studied an...     »
übersetzter Abstract:
Die Methode ALM (Augmented Lagrange Multiplier) ist ein Mitglied der SUMT (Sequential Unconstrained Minimization Techniques) zum Lösen von Optimierungsproblemen, bei denen die Zielfunktion mehreren Nebenbedingungen unterliegt. Das ALM transformiert ein Constraint-Problem in ein unconstrained-Problem, so dass Methoden wie der Steepest Descent, Quasi-Newton-Methoden oder die Newton-Methode zur Lösung des neu gebildeten Problems angewendet werden können. In dieser Arbeit werden drei Modifikationen...     »
Bletzinger, K.-U.
Hochschule / Universität: