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Original title:
Solution Compensation Spaces and Optimal Constraints Relaxation in Systems Design with Application to Vehicle Dynamics.
Translated title:
B-Korridore und die optimale Anpassung des Zielesets in der Systemgestaltung mit Anwendung in der Fahrdynamik.
Author:
Vogt, Marc Eric
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr.)
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr.); Zimmermann, Markus (Prof. Dr.); Urban, Karsten (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; MAS Maschinenbau
Keywords:
Solution Spaces, Driving Dynamics, Uncertainty
Translated keywords:
Lösungsräume, Fahrdynamik, Unsicherheit
TUM classification:
BAU 005d
Abstract:
In this thesis, a new Solution Space approach is introduced, in which the design variables are considered sequentially. This enables increased flexibility and robustness for the design process. If no feasible Solution Space exists, Optimal Constraints Relaxation for Solution Spaces is applied. This method determines a minimal set of changes to the constraints in order to make any Solution Space problem feasible. These approaches are applied to a chassis design problem.
Translated abstract:
Es wird eine Lösungsraummethode, bei der die Designvariablen sequentiell betrachtet werden, eingeführt. Diese ermöglicht eine erhöhte Flexibilität und Robustheit beim Auslegungsprozess. Sollte kein realisierbarer Lösungsraum vorhanden ist, kann die Methode der optimalen Anpassung des Zielesets angewendet werden. Diese bestimmt einen minimalen Satz von Zielanpassungen, so dass jedes beliebige Lösungsraumproblem lösbar wird. Diese Ansätze werden auf ein Fahrdynamik Problem angewendet.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1515235
Date of submission:
26.07.2019
Oral examination:
10.12.2019
File size:
19015016 bytes
Pages:
139
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20191210-1515235-1-6
Last change:
25.05.2020
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