Masterarbeit
Sinani, Ayrton
Titel:
Analysis of DAX Options and Warrants
This thesis analyzes the pricing efficiency of covered warrants with the DAX index asunderlying. Furthermore, the thesis provides a comparison between covered warrants andoptions with same strike and maturity. Not many pairs of options and covered warrantsissued on the same date with same strike and same maturity were found in the data,therefore a natural cubic spline method was used to interpolate the call option prices.A right match for the covered...     »
übersetzter Abstract:
Die vorliegende Arbeit besch ̈aftigt sich mit einer Analyse der Preiseffizienz von auf demDAX-Index basierenden Covered Warrants. Sie bietet so einen Vergleich zwischen Cov-ered Warrants und Optionen mit gleichem Aus ̈ubungspreis und gleicher F ̈alligkeit. Denverwendeten Daten lassen sich nur wenige Paare von Covered Warrants und Optionenentnehmen, welche sowohl am selben Tag verkauft wurden, als auch die gleiche F ̈alligkeitund dar ̈uber hinaus den gleichen Aus ̈ubungspreis aufweisen...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Kaserer, Prof. Dr. Zagst