Benutzer: Gast  Login
Titel:

Optimizing interfaces and inner faculty discussions: Toward a transparent design of engineering curricula

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Mittermeier, F.; Ullmann, R.; Straßer, A.; Buchschmid, M.; Müller, G.
Seitenangaben Beitrag:
314-321
Abstract:
The modularisation of study programs due to the Bologna Process leads to a growing number of selection choices and an increasing flexibility in the individual curriculum design. This allows students to develop more specific profiles of competences. In order to check whether their individual curricula are consistent, students need to know the requirements (inputs) and acquired competences (outputs) of the single modules and how these are related to other modules. Therefore, it is necessary to inc...     »
Stichworte:
Modularisation, Transparency of Interfaces, Analysis of Module Interfaces
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Herausgeber:
SEFI - Sodiété Européenne pour la Formation des Ingénieurs
Kongress- / Buchtitel:
Proceedings of the 46th SEFI Annual Conference 2018
Jahr:
2018
E-ISBN:
SEFI - Sodiété Européenne pour la Formation des Ingénieurs
Reviewed:
ja
Sprache:
en
Erscheinungsform:
WWW
WWW:
https://www.sefi.be/conference/copenhagen2018/%2520
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Baumechanik, Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
 BibTeX