Masterarbeit
Burkart, Moritz
Titel:
Emil J. Gumbel´s Contribution to Multivariate Analysis
Emil J. Gumbel (* July 18, 1891, Munich, † September 10, 1966, New York) was a German mathematician of Jewish descent and an active political writer, whose pacifist conviction during predominantly right-wing, war enthusiastic times during the Weimar Republic led to severe disruptions of his life and academic career. As a consequence, Gumbel and his findings are almost forgotten today. In this thesis we give a comprehensive examination of Gumbel's work regarding multivariate analysis as an appre...     »
übersetzter Abstract:
Emil J. Gumbel (* 18. Juli 1891, München, † 10. September 1966, New York) war ein deutscher Mathematiker jüdischer Abstammung und ein aktiver Verfasser politischer Werke, dessen pazifistische Überzeugung in einer vorherrschend rechtspopulistischen, kriegseuphorischen Zeit in der Weimarer Republik zu schweren Brüchen in seinem Leben und in seiner akademischen Karriere führte. In der Folge sind Gumbel und seine Erkenntnisse heute nahezu vergessen. In dieser Arbeit setzen wir uns umfangreich mit G...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer