User: Guest  Login
Document type:
Masterarbeit
Author(s):
Prinzbach, Diana (FIM)
Title:
Hedging of bunker fuel cost with futures or forwards
Abstract:
Bunker fuel is the main cost driver in shipping, accounting for on average above 50\% of voyage cost. The absence of exchange-traded futures contracts for bunker fuel forces hedgers to either turn to OTC-traded products or proxy hedge with futures contracts on related oil products. As correlation is one of the main drivers for determining a hedge's success, OTC-traded forward contracts seem an obvious choice. They however bear high transaction costs due to the limited liquidity and fee structure...     »
Translated abstract:
Schiffsdiesel ist mit durchschnittlich 50% der Reisekosten der Hauptkostenpunkt in der Schifffahrtsindustrie. Durch fehlende börsengehandelte Future Kontrakte sind Hedger dazu gezwungen, sich entweder mit außerbörslich gehandelten Forward Kontrakten abzusichern, oder einen Proxy-Hedge mit Future Kontrakten auf verwandte Produkte aufzusetzen. Da Korrelation einer der Haupteinflussfaktoren für den Erfolg eines Hedges ist, scheinen die außerbörslich gehandelten Forward Kontrakte die naheliegendste...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Rudi Zagst
Advisor:
Michael Coulon & Nina Lange (University of Sussex)
Year:
2017
Language:
en
Language from translation:
de
University:
Technische Universität München
Faculty:
Fakultät für Mathematik
TUM Institution:
Lehrstuhl für Finanzmathematik
Commencing Date:
15.10.2017
End of processing:
31.03.2018
 BibTeX