Masterarbeit
Autor(en):
Lachenmaier, Alexander
Titel:
Minimum CVaR based portfolio construction – Comparing different strategies for CDS portfolios
In the last years Credit Default Swaps have become the basic building blocks of the credit derivatives market and very popular financial instruments.
In this Master‘s thesis different strategies for a portfolio consisting of credit default swaps are developed, implemented and compared. As a first step a Matlab tool has to be developed that is able to valuate credit default swaps and to apply the strategies to historical data.
The portfolio construction is based on the minimization of the condi...     »
übersetzter Abstract:
Credit Default Swaps sind in den letzten Jahren zu viel gehandelten und wichtigen Finanzinstrumenten geworden. Besonders attraktiv ist, dass Credit Default Swaps ein ähnliches Risiko- und Auszahlungsprofil wie Unternehmensanleihen haben, jedoch in der Regel wesentlich liquider sind. In dieser Masterarbeit sollen verschiedene Strategien für ein Portfolio bestehend aus Credit Default Swaps entwickelt, implementiert und verglichen werden.
Als erster Schritt muss ein Programm in Matlab entwickelt w...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer