Journal Article; Article
Author(s):
Steigerwald, K; Titova, A; Malle, C; Kennerknecht, E; Jilek, C; Hausleiter, J; Nährig, JM; Laugwitz, KL; Joner, M
Title:
Morphological assessment of renal arteries after radiofrequency catheter-based sympathetic denervation in a porcine model.
: Catheter-based renal artery denervation has been successfully introduced as alternative treatment for patients suffering from drug-resistant essential hypertension. However, the local morphological changes within the vessel wall accompanying this technique remain elusive and we sought to characterize these by utilizing the simplicity radiofrequency catheter approach.: Following treatment of seven pigs, renal arteries were assigned to either the acute (n = 6), subacute (10-day follow-up, n = 6)...     »
Journal title abbreviation:
J Hypertens
Journal volume:
Journal issue:
Pages contribution:
eng
Fulltext / DOI:
doi:10.1097/HJH.0b013e32835821e5
Pubmed ID:
Print-ISSN:
TUM Institution: