Masterarbeit
Lu, Sien
Titel:
Variance Reduction Methods for Value-at-Risk Calculation
Serving as a risk measure, Value-at-Risk (VaR) has achieved wide acceptance in the financial market risk management and made its way into the issue of capital adequacy in Basel rules. Using the basic Monte Carlo simulation to calculate VaR inherently suffers from sampling variability which can be mitigated only at the cost of expanding computational efforts, thus being confronted with a tradeoff between accuracy and tractability. Hence, one is motivated to research more efficient methods which a...     »
übersetzter Abstract:
Value-at-Risk (VaR) als ein Risikomaß hat eine breite Akzeptanz im Bereich des Risikomanagements u.a. Marktrisiko und seinen Einsatz zum Thema der Eigenkapitalanforderung in Basel gewonnen. Die Verwendung der einfachen Monte-Carlo-Simulation zur Berechnung des VaR leidet angeboren schon an dem Zufallsfehler der Stichprobe, die nur auf Kosten des Rechenaufwands verringert werden kann, und konfrontiert damit mit einem Kompromiss zwischen Genauigkeit und Lenkbarkeit. Deswegen sind die Leute dazu mo...     »
Dr. Johannes Geisler
Prof. Dr. Matthias Scherer