Diplomarbeit
Link, Thomas
Titel:
Central Banks as Lenders of Last Resort
During the global financial crisis in recent years, the world's major central banks have discharged an important function assigned to them par excellence: As Lenders of Last Resort they served as an ultimate source of liquidity for markets and individual financial institutions in order to restore and preserve financial stability. This Diploma Thesis seeks to introduce substantial practical and normative aspects of central bank policy from a lender-of-last-resort perspective and exemplifies poten...     »
übersetzter Abstract:
Während der globalen Finanzkrise in jüngster Zeit haben die weltweit wichtigsten Zentralbanken eine ihrer wesentlichen Aufgaben par excellence erfüllt: Als "Lender of Last Resort'' (etwa: "Kreditgeber letzter Instanz'') dienten sie Märkten und einzelnen Finanzinstitutionen als ultimative Liquiditätsquelle im Bemühen die Stabilität des Finanzsystems wiederherzustellen und aufrechtzuerhalten. Im Rahmen der vorliegenden Diplomarbeit werden wesentliche praktische und normative Aspekte der Zentralban...     »
Prof. Dr. Robert K. Frhr. von Weizsäcker; Prof. Dr. Rudi Zagst
Quartal: