Diplomarbeit
Autor(en):
Sörgel, Nina
Titel:
Variance reduction schemes for Monte Carlo methods in portfolio credit risk
In recent times it became of high importance to assess the credit risk of financial institutions. This includes modelling portfolio credit risk and estimating quantities like tail probabilities and risk measures. Since the models are in general quiet complicated numerical approximations are needed with Monte Carlo simulation being the most used method. However it is very slow, especially in the case of tail probabilities and Value at Risk at high levels. Therefore, there is need for variance red...     »
übersetzter Abstract:
Besonders in jüngster Zeit gewann die Quantifizierung des Kreditrisikos für Finanzinstitutionen an immer größerer Bedeutung. Dies beinhaltet die Modellierung von Portfoliokreditrisiko und das Schätzen von Größen wie Tail-Wahrscheinlichkeiten und Risikomaßen. Da die zugrunde liegenden Modelle im Allgemeinen recht kompliziert sind, werden numerische Approximationen benötigt. Monte Carlo Simulation ist dabei die am häufigsten angewandte Methode. Jedoch ist sie vergleichsweise langsam, weswegen Ver...     »
German Bernhart
Prof. Dr. Matthias Scherer