Diplomarbeit
Autor(en):
Steinrücke, Lea
Titel:
The LIBOR market model – a stochastic volatility extension of the LOG-normal model
In 1997, the introduction of the LIBOR Market Model revolutionized the modeling of interest rates, as it finally allowed for closed-form pricing formulae of the most common interest rate products. The purpose of this thesis is to introduce an extension to this model that is suitable to both incorporate sudden market shocks as well as changes in the overall economic climate into the interest rate dynamics. This is achieved by substituting the simple diffusion process of the original LIBOR Market...     »
übersetzter Abstract:
Mit der Einführung des LIBOR Marktmodells im Jahre 1997 wurde die Modellierung von Zinssätzen revolutioniert: Endlich konnten Zinsprodukte mit analytischen Preisformeln bewertet werden. In Erweiterung dieses Modells schlagen wir vor, die gegebenen Dynamiken so anzupassen, dass sowohl plötzliche Marktschocks als auch Veränderungen im globalen wirtschaftlichen Klima in den Zinssätzen berücksichtigt werden können. Zu diesem Zwecke werden die Diffusionsprozesse des ursprünglichen Modells durch sog....     »
Prof. Dr. Anatoliy Swishchuk (University of Calgary)
Prof. Dr. Rudi Zagst
Hochschule / Universität: