Masterarbeit
Blum, Mathias
Titel:
Asymptotic expansions for compound distributions in Operational Risk
This work sheds some light to more advanced operational risk models and contributes to a further practical analysis. It reviews a collection of selected asymptotic tail expansions. They are used to approximate the tail of the compound loss distribution, being the main problem in opera- tional capital charge calculation. Having a clear representation of the tail, specific risk measures that eventually serve for the final objective of determining the overall risk capital can be calculated. An empi...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Arbeit werden eine Reihe von Modellen für asymptotische Entwicklungen von Verteilungsenden vorgestellt. Solche Verfahren werden dazu verwendet, (hohe) Quantile aus den Verteilungen zur Berechnung von Risikomaßen, die dann das regulatorische Kapital ergeben, abzulesen. Die Bestimmung dieser kumulierten Verlustverteilung ist die Hauptherausforderung bei der Berechnung des (operationellen) Risikokapitals, da meistens kein geschlossener Ausdruck dafür besteht. Für unterschiedliche Verteilu...     »
Prof. Dr. Matthias Scherer
Prof. Dr. Matthias Scherer