Masterarbeit
Cheng, Yi
Titel:
Liability Hedging
This thesis introduces several hedging models in the context of pension liabilities. Besides some general hedging models, we also propose the concept of time sensitivity hedging and combine this factor with the key rate duration and convexity model. The transaction costs are also considered and a new measure is proposed in the thesis to solve the trade-off between hedging effectiveness and transaction costs. We also implemented the historical simulations with the aforementioned models. Different...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Arbeit erklären wir einige Hedging Modelle bezüglich „Pension Liabilities“. Außer allgemeinen Hedging Modellen, wird der Begriff des „Time Sensitivity“ aufgestellt. Die Transaktionskosten werden auch berücksichtigt und ein neuer Mass ist aufgestellt, um das Trade-off zwischen die Hedging Effektivität und Transaktionskosten zu messen. Außerdem wird noch historische Simulationen durchgeführt. Unterschiedliche „Rebalancing Strategien“ werden mit oben genannten Modellen gebunden. Zum Schlu...     »
Dr. Bernhard Brunner; Matthias Moch (Risklab)
Prof. Dr. Rudi Zagst
Hinweise: