User: Guest  Login
Original title:
Konzepte zur statischen Spannungshaltung in Verteilnetzen mit hoher dezentraler Eispeisung
Translated title:
Concepts of Static Voltage Level Maintenance in Distribution Grids with high Decentralised Feed-in
Author:
Aigner, Christian
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Witzmann, Rolf (Prof. Dr.)
Referee:
Witzmann, Rolf (Prof. Dr.); Engel, Bernd (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
Integrationspotenzial, regelbarer Ortsnetztransformator, Spannungshaltung, Asymmetrie, dezentrale Erzeugungsanlagen, Blindleistungsbereitstellung, Spannungsbandaufteilung, Verteilungsnetz, Mittelspannungsnetz, Niederspannungsnetz, Musternetze, 3%-Kriterium
Translated keywords:
hosting capacity, tap changing transformer, voltage control, decentral power plants, reactive power control, voltage band partitioning, distribution grid, medium voltage grid, low voltage grid, grid models, 3%-criterion
TUM classification:
ELT 905
Die Aufnahmefähigkeit des Stromverteilnetzes für erneuerbare Energien ist meist durch Spannungsbandverletzungen beschränkt. Diese Arbeit untersucht Strategien der statischen Spannungshaltung, wie Blindleistungsbereitstellung, regelbare Ortsnetztransformatoren, Längsregler sowie deren Kombinationen unter technischen Aspekten. Als Basis dienen spannungsebenenübergreifende Verteilnetzmodelle. Ein Vergleich erfolgt anhand von Integrationspotenzialen, Netzausbaubedarf sowie jährlichen Aufwendungen fü...     »
Translated abstract:
The electrical distribution grid‘s capacity for renewable energy resources is mostly limited by violation of the voltage band. This thesis examines strategies of static voltage control like reactive power control, tap changer transformers, line voltage regulators and their combinations from a technical view. Voltage level comprehensive distribution grid models serve as a basis. Hosting capacity, network extension and yearly ammount of transmission losses and reactive energy are compared. Besides...     »