User: Guest  Login
Original title:
Coordinated Electric Vehicle Charging in Residential and Highway Environments
Translated title:
Koordiniertes Laden von Elektrofahrzeugen im privaten Bereich und auf Autobahnen
Author:
del Razo Sarmina, Jose Victor
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Jacobsen, Hans-Arno (Prof. Dr.);
Referee:
Jacobsen, Hans-Arno (Prof. Dr.); Andersen, Anders (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; ERG Energietechnik, Energiewirtschaft; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
WIR 523d
Abstract:
Electric vehicles (EVs) could contribute towards the reduction of CO2 emissions and the integration of renewable energies. To do so, efficient and applicable control mechanisms need to be in place and a critical mass of EVs needs to be available. The proposed Vehicle-Originating-Signals approach controls the charging behavior of EVs for supporting the power grid. The second approach allows EVs to plan charging stops on a highway while minimizing travel time and therefore addresses some of the ne...     »
Translated abstract:
Elektrofahrzeuge (EF) können zur Reduzierung der CO2-Emission und zur Integration erneuerbarer Energien beitragen. Dafür müssen effiziente Steuerungsmechanismen und einen große Anzahl von EF vorhanden sein. Die entwickelte Vehicle-Originating-Signals-Methode steuert das Batterieladeverhalten von EF zur Unterstützung des Stromnetzes. Die zweite entwickelte Methode, der intelligente Disposition von EF, steuert das Wiederaufladen der Fahrzeuge entlang einer Autobahnroute und wirkt somit den negativ...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1310559
Date of submission:
22.06.2016
Oral examination:
04.10.2016
File size:
6312757 bytes
Pages:
155
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161004-1310559-1-9
Last change:
25.10.2016
 BibTeX