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Original title:
Nutzung fahrzeuggenerierter Daten zur Ermittlung des witterungsbedingten Fahrbahnzustands in Streckenbeeinflussungsanlagen
Translated title:
Using vehicle generated data in order to determine weather related road surface conditions in lane control systems
Author:
Dinkel, Alexander
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Advisor:
Busch, Fritz (Prof. Dr.)
Referee:
Busch, Fritz (Prof. Dr.); Steinauer, Bernhard (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; VER Technik der Verkehrsmittel
Controlled terms:
Witterung; Wetter; Straßenzustand,Autobahn; Verkehrsleitsystem
TUM classification:
BAU 824d
Abstract:
Es wird ein Modell entwickelt, das herkömmliche stationär erfasste Umfelddaten mit fahrzeuggenerierten mobil erfassten Daten fusioniert. Dieses sogenannte Erweiterte Fahrbahnzustand-Modell soll die Erfassung witterungsbedingter Fahrbahnzustände auf Autobahnen verbessern. Es werden technische, funktionale, organisatorische, rechtliche und wirtschaftliche Anforderungen zur Einbindung des Modells in die Praxis dargestellt, um den Betrieb von Streckenbeeinflussungsanlagen zu optimieren.
Translated abstract:
A model is developed, which fuses conventional stationary acquired road weather data with vehicle generated mobile data (extended floating car data – xfcd). This so called Extended Road Surface Status Model aims on improving the determination of weather related road surface conditions on motorways. Technical, functional, organizational, legal and economical requirements for integrating the model in practice were analyzed, in order to optimize the operation of corridor control systems.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1120593
Date of submission:
15.11.2012
Oral examination:
20.02.2013
File size:
2529342 bytes
Pages:
183
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20130220-1120593-0-9
Last change:
31.07.2015
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